Тревожност за здравето (Хипохондрични състояния)

„Хипохондрия“ се изразява в прекалена загриженост за собственото здраве и страх от сериозно заболяване. Хипохондричните опасения са основен симптом при хипохондричното разстройство. Те се срещат нерядко и при депресия и тревожно разстройство, личностни нарушения и др.

Хипохондричното разстройство се характеризира с постоянна загриженост за наличието на сериозно или фатално телесно или психично заболяване. Пациентите обикновено тълкуват нормални телесни усещания като прояви на тежка болест. Мисленето е натрапливо фокусирано почти изцяло върху идеите за сериозно заболяване.

Често пациентите започват да обикалят всевъзможни специалисти и лекарски кабинети, провеждат по свое усмотрение низ от консултации при медицински лица, често нямат доверие, когато чуят добра новина за здравето си и смятат, че лекаря изпуска нещо съществено. Назначават си сами изследвания, сверяват резултатите в различни лаборатории. Към хипохондричните притеснения обикновено се добавят и тревожни симтоми, панически атаки, депресивни симптоми, безсъние, влошен социален живот.

Хипохондиите се повлияват много добре от психотерапия и психологични консултации.

Comments 2

1. Tom Banas
    30.04.2021

I like this website so much, saved to my bookmarks.

2. storno brzinol
    15.05.2021

Thank you for sharing excellent informations. Your website is very cool. I am impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the info I already searched everywhere and simply could not come across. What an ideal website.

Write a comment