Терапия на деца с коне

150

Хипотерапия – терапията на деца и възрастни върху и с помощта на конете има много функции. Благодарение на комуникацията и напасаването с коня се подобряват не само заболявания като детска церебрална парализа, синдром на Даун и аутизъм.  Терапията върху гърба на коня повлиява изключително положително и състояния като ниска самооценка, неувереност, депресия, невроза, страхове и паника, недоверие към света и към себе си.

Децата започват да посещават терапевтична езда на манежа обикновено след  3 годишна възраст, но се е случвало и съвсем малки бебета да бъдат поставяни на гърба на коня. Това зависи от преценката на родителя, треньора и лекуващия. Зависи и от вида и тежестта на оплакванията. Заниманията се случват по етапно, без натиск и бързане.

В зависимост от тежестта на заболяването на детето или възрастният, се прави упражнения самостоятелно или заедно с треньора, комуникира се с животното, прегръща се врата му и се учим на доверие и пластика. Мускулния тонус се подобрява значително.

Продължителността на терапевтичната езда е 30 минути. Доказано е, че дори и най-обикновената езда насърчава пасивния масаж, активира мускулната тъкан, което е много полезно, особено за деца с церебрална парализа.

Кога е противопоказно?

Хипотерапията има и някои противопоказания. Това лечение не е подходящо за хора с:

хемофилия;

остеопороза;

костни заболявания;

всякакви болести и наранявания в остър период.

При възпаление на тазобедрените стави, гръбначни деформация, вродени аномалии на шийните прешлени, затлъстяване, възпаление на кожата, високо късогледство, злокачествени тумори, глаукома, миастения гравис.

Въпреки това, ако има разрешение на лекуващия лекар, е добре да се действа бавно и внимателно, защото често лекарите преценяват, че очакваната полза ще надхвърля вероятната вреда.

Моята хипотерапия се извършва на база Хан Аспарух, до стадион Славия, с подкрепата на Цвети, дългогодишен треньор по конна езда и колега по психология.

Свържете се с мен

It’s time to take care of your health now! All you need to do is just send us a message via the form below.